Motorreis Himalaya van de Zanskar vallei naar Leh
De droom van iedere motorrijder

Op de motor dwars door de Himalaya over de hoogste bergpassen ter wereld  rijden is de droom van iedere motorrijder. De Himalaya Motor Challenge is een avontuurlijke motorreis door fantastische landschappen en langs eeuwenoude culturen. Natuurlijk bedwingen we ook de hoogst berijdbare en toegankelijke bergpas in de Himalaya.

Prijs

Vanaf € 3.695,--

Periode

Mei t/m Sep

Reisduur

21 dagen

Deelnemers

min 6 / max 12

Soort reis

Avontuurlijk / Hooggebergte

Reisbegeleiding

Nederlands / Engels

Media van de motorreis Himalaya India

Over de Himalaya India motorreis

Himalaya motorreizen, algemeen

Voor 2022 is de route van de Himalaya Motor Challenge aangepast en zo mogelijk nog afwisselender en nog indrukwekkender geworden. De motorreis Himalaya start met een treinreis, eerste klas, van Delhi naar Dehra Dun waar de Enfield motoren voor ons klaar staan. De eerste dagen rijden we door de zuidflanken van het Himalaya gebergte. In oranje gewaden getooide Hindoe Pelgrims, op pad naar de bronnen van de Ganges, staren ons verbaasd na wanneer we langsrijden op weg naar de weelderig groene valleien van Kullu. Tussen de bomen door zien we in de verte de eerste besneeuwde toppen van de Himalaya reuzen al liggen. Al slingerend volgen we de bergflanken en gaat het langzaam omhoog de Himalaya in. Sneeuw en gletsjers overheersen wanneer we de Himalaya traverse oversteken en de Spiti vallei binnen rijden.

Stokoude boeddhistische kloosters kijken vanaf de Himalaya berghellingen op ons neer. Het geronk van de Enfield motoren valt stil wanneer we stoppen aan de voet van de duizend jaar oude Tabo Gompa en te voet verder omhoog klimmen om deze, volgens kenners, parel van de Tibetaanse cultuur te bezoeken.

Fantastische trajecten door exotische landschappen volgen elkaar in hoog tempo op. Het berglandschap van de Samad is de droom van iedere motorrijder die tijdens zijn vakantie wil genieten van onbekommerd motorrijden in een land waar natuur en cultuur één geworden lijken te zijn.

Mens en motor hebben worden één wanneer we het extreem hoge en nauwelijks bewoonde Rupshu doorkruizen, een gebied dat de overgang vormt tussen de Indiase Himalaya en de Tibetaanse hoogvlakte.
Dit is het droogste en hoogste deel van de Indiase Trans Himalaya. De dalen liggen op tenminste 4000 meter hoogte , een groot deel nog veel hoger. Rupshu ligt in het westelijk deel van de immense hoogvlakte van Changtang die een groot deel van Tibet beslaat. Het is een gebied van ruimte, licht, kleur en felle contrasten. Motorrijden in Rupshu is vooral een natuurervaring en de natuur is veel rijker dan je zou verwachten in zo’n (berg) woestijn omgeving.

Via een bijna 5100 meter hoge pas rijden we naar het oude Boeddhistische koninkrijk Zanskar en komen we weer in een heel andere wereld terecht. Tot en met 2020 was er slechts één weg die toegang gaf tot de Zanskar vallei. Vanwege de geïsoleerde ligging is Zanskar, nu nog, misschien wel één van de meest authentieke gebieden van Noord India. De motorrit naar de oude hoofdstad Padum is avontuurlijk, geheel onverhard en duurt anderhalve dag.

Van Leh brengt een fantastische traject over de 5360 meter hoge Khardung La ons naar het meest noordelijk gelegen deel van Ladakh, de Nubra vallei. De weidsheid van de Nubra vallei is overweldigend. Zandduinen, moerassen, kamelen en de uitlopers van het  Karakoram gebergte domineren hier het landschap.

Vanuit de Nubra gaat het richting Pangong Tso. Een zoutwatermeer op 4300 meter hoogte. Dit meer is een restant van wat eens een oceaan was.  Op de laatste rijdag starten we voor de laatste keer de motor van de Royal Enfield. Nog één keer zal hij ons naar ongekende hoogte brengen. Vanaf Pangong Tso volgen we al slingerend de contouren van de bergflanken en gaat het gestaag omhoog. Na een fantastische rit staan we op het hoogste punt van deze motorreis. Op 5669 meter hoge bergpas zijn de uitzichten op het rondom liggende Himalaya berglandschap spectaculair. Een waardige afsluiting van onze avontuurlijke motorreis dwars door de Himalaya.


Motorreis Himalaya en corona

Zolang de corona pandemie nog voortduurt hanteert Travel 2 Explore aangepaste reisvoorwaarden. Bekijk ze hier >>

Globale route motorreis Himalaya India

Wat deelnemers van deze motorreis vonden

Prijzen en data

Reisperiode 21-05-2023 t/m 10-06-2023
Rijder € 3.695,--

Reisperiode 11-06-2023 t/m 01-07-2023
Rijder € 3.735,--

Reisperiode 16-07-2023 t/m 05-08-2023
Rijder € 3.895,--

Reisperiode 06-08-2023 t/m 26-08-2023
Rijder € 3.895,--

Reisperiode 03-09-2023 t/m 23-09-2023
Rijder € 3.735,--

Reisperiode 10-09-2023 t/m 30-09-2023
Rijder € 3.695,--

Korting duopassagier:
€ 150,--

Reisduur:
21 dagen

"Alle prijzen zijn per persoon,en onder voorbehoud van wijzigingen in tarieven van de luchtvaart,- en scheepvaartmaatschappijen en eventuele (omzet) belastingtarieven."

Reisfeiten

Kilometers:
Er zal in totaal ongeveer 2200 kilometer gereden worden

Motor:
Royal Enfield Bullet 500cc of Royal Enfield Himalayan (meerprijs € 120,--)

Volgauto:
Deze reis wordt met een volgauto uitgevoerd

Bagagevervoer:
In de volgwagen

Accommodaties:
Alle overnachtingen in hotel, guesthouse, fixed camp en Ladakhi huis op basis van tweepersoonskamer

Aantal deelnemers:
Minimaal 7, maximaal 12

Voorwaarden deelnemers:
Goede gezondheid, goede conditie, enige jaren motorrijervaring, flexibele instelling, goed humeur, geen hoogtevrees en uiteraard is een motorrijbewijs verplicht

Begeleiding 7 t/m 8 deelnemers:
Gids, roadcaptain, monteur en voor een deel van de reis, een kok

Begeleiding 9 t/m 12 deelnemers:
Extra reisbegeleider

Inbegrepen

  • Vlucht Amsterdam-Delhi vv
  • Vlucht Leh - Delhi
  • Toeslagen luchtvaartmaatschappij en belastingen luchthavens
  • Trein Delhi - Dehra Dun, eerste klas
  • Alle transfers in India
  • Gebruik motor, Royal Enfield Bullet 500cc
  • Onbeperkt aantal kilometers
  • WA verzekering motor
  • Transport motor naar Dehra Dun
  • Volgauto met chauffeur
  • Benzine volgauto.
  • Bagagetransport
  • Alle overnachtingen hotel/guesthouse op basis van 2pk
  • Alle overnachtingen in twee persoonstent in fixed camp
  • Alle maaltijden behalve in Delhi en Leh
  • Alle ontbijten in Delhi en Leh
  • Mineraalwater in hooggebergte tijdens rijdagen
  • Gids, road captain en monteur
  • Extra reisbegeleiding bij 9 deelnemers of meer
  • Lokale permits en vergunningen in India
  • EHBO set
  • Zuurstof/medicijnen tegen eventuele hoogteziekte
  • Deelnemersbijeenkomst
  • Compleet programma

Niet inbegrepen

  • Benzine motor
  • Visum India
  • Uitgaven van persoonlijke aard. ( drank/souveniers/reisverzekering e.d. )
  • Afkoop schaderisico motor (optioneel)
  • Eénpersoonskamer

Partners

Pinlock

Pinlock

Dr. Jekill & Mr. Hyde

Dr. Jekill & Mr. Hyde

Leatt, the science of thrill.

Leatt, the science of thrill.

Sgr Logo

Sgr Logo
bergrit-2